Los Angeles of San diego? - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ruben Prins - WaarBenJij.nu Los Angeles of San diego? - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ruben Prins - WaarBenJij.nu

Los Angeles of San diego?

Blijf op de hoogte en volg Ruben

09 Juli 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hey, hello!

Omdat mijn vorige reisverslag er niet meer opstaat weet ik niet meer zeker of ik dingen herhaal! Excuzes moi hiervoor.

Sinds ik hier ben is een van de dingen die ik altijd al wilde doen een amerikaans studentenfeest. De jongens en de meisjes hebben hier aparte verenigingen en die van de meisjes worden sororities genoemd en die van de jongens fraternities. Beide hebben als naam de griekse letters in zich (alpha, beta, delta etc.) zoals in de american pie films! Op loopafstand van de universiteit waar ik onder werk ligt sorority row, de straat waar alle studentenhuizen aan liggen.

Nicole, het meisje dat ik hier ontmoet heb, is een member van de sorority tri delta. Ze studeert echter in San Diego waar het verboden is om meer dan 5 vrouwen onder 1 dak te hebben wonen anders wordt het als bordeel gezien. Daarom heb je daar geen studentenhuizen. Wel geven de sororities elke 4 maand een groot feest dat een 'sorority formal' wordt genoemd.

Ze vroeg of ik haar date wilde zijn en daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen! Niet wetend waar ik ja tegen had gezegd vroeg ik de volgende dag op het lab wat een sorority formal eigenlijk precies was. Het bleek een feest te zijn waar je overal om je heen dronken vrouwen zal vinden en waar regelmatig de politie de boel moet kalmeren. En dat ik moest uitkijken dat ik wel met het juiste meisje weer thuis kwam. Dit klonk... Geweldig!! Als muziek in mijn oren.

Er zat echter ook een addertje onder het gras. Ook de heren moesten in formele kleding verschijnen. Ik. Haat. Formele kleding! Maarja, het feestje beloofde dan ook wat goed te maken!

Na een broek, schoenen en stropdas gekocht te hebben om mijn apenpakje compleet te maken was ik wel klaar voor een feestje.

Nicole (die er erg goed uitzag) nam me eerst mee naar wat een uitgestorven studentenflat leek, maar waar we alvast wat konden drinken (uit de rode bekers!) en andere meisjes van haar sorority ontmoetten.

Toen was het tijd om naar de bussen te gaan want de locatie van het gala was niet bekend. Hier werden vervolgens al een paar dronken dames uit de bus gezet. Kortom, een goed begin van de avond!

Eenmaal aangekomen in downtown San Diego bleek het dat ze een heel restaurant/discotheek hadden afgehuurd in the Gaslamp district (het uitgaanscentrum van san diego). Alles zag er erg luxe uit en toen de dansvloer vol begon te stromen kon ik begrijpen waar mijn collegas het over hadden! Er waren inderdaad overal waar je keek dronken vrouwen die helemaal losgingen oftewel... maximaal genieten!

Daarna liet Nicole me de beste plekken van the gaslamp district zien. Er was een club onder de grond met een verborgen ingang onderaan een metrotrap die uit lijkt te komen op een doodlopende steeg. Wanneer je echter de deur vind en deze opendoet, wordt je juichend binnengehaald. Binnen hangt namelijk een scherm waarop iedereen kan zien hoe mensen naar de ingang zoeken in het steegje. Vervolgens ook nog naar een hele grote club. Geweest waarbij ze af en toe de dansvloer volspuiten met mist die zo dicht is dat het lijkt alsof je alleen bent samen met de personen waar je mee danst. Dit bleek achteraf 1 van de leukste dagen van mijn verblijf tot nu toe!


Onlangs ben ik ook naar het sequoia natuurpark gegaan samen met een groep mensen die ik hier heb leren kennen. In dit park kan je zowel de grootste als de hoogste bomen ter wereld vinden. Hier rij je vooral doorheen omdat amerikanen niet zo van het lopen zijn. Toch hebben we besloten een van de paden te nemen die zou leiden naar een mooie waterval. Toen we eenmaal halverwege waren zei Zygmunt (een Fransman) dat hij beren zag. En inderdaad, 200 meter verderop waren beren te zien! Maar helaas ze verdwenen achter de heuvel voor ons en waren ze verdwenen... Dachten we. Nadat we nog geen minuut doorliepen keek ik naar rechts en ineens kwam daar een berenhoofd de heuvel over kijken. En juist op het moment dat ik hem in de gaten kreeg, had de beer precies hetzelfde want plotseling begon hij te kijken als een hond die een koekje ruikt en kreeg hij ook de bijbehorende hongerige blik en rechtopstaande oren. Aangezien dit op ongeveer 20 meter afstand was, was ik hier echter wat minder blij mee. Tegen deze tijd kwam er ook een tweede berenhoofd boven de heuvel uit. Toen we langzaam achteruit begonnen te lopen begon de beer echter verder de heuvel op te lopen. En af... En zijn lopen werd rennen.... Dus toen schreeuwde iemand RUN!!! En was er totale chaos en rende iedereen half struikelend die heuvel af, gevolgd door 2 bruine beren. Waarom weten we niet maar toen we na de 100 meter sprint door een omgevallen sequoia boom heen waren gerend (ze hadden een inkeping gemaakt waar het pad doorheen liep) stopten de beren bovenop de boom en verloren ze de behoefte om ons te achtervolgen en bleven ze rustig kijken wat we gingen doen voordat ze richting de rivier wegliepen.

Na een lange tijd zonder bekende gezichten was het echt fijn om mijn ouders weer te zien. Zij hielden een American road trip onder het mom van 'even Ruben bezoeken'. Dit weekend heb ik ze LA laten zien op alle plekken die bij mij de meeste indruk hebben gemaakt. Het was leuk om te zien hoe erg ze onder de indruk waren van universal moviestudios en het rooftop restaurant 'the Perch' in downtown LA. Het weekend daarop zijn we naar San Fransisco geweest. Dit is echt een van de mooiste plekken die ik hier gezien heb. De Golden Gate Bridge, alcatraz island en de cable car hebben leuke herinneringen achter gelaten. Omdat het in San Fransisco kouder was dan in LA dachten we dat zonnebrand overbodig was. Dit was dus niet het geval... Aan het einde werden we in de bus door een stel Fransen toepasselijk "le metro rouge" genoemd of tewel 'de rode metrolijn" omdat ze dachten dat we toch geen Frans spraken.

Inmiddels ben ik ook naar sin city geweest. Dit was GEWELDIG. Maar hier kan ik niet erg veel over vertellen. What happens in Vegas, stays in Vegas!

Groeten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Ruben

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1098
Totaal aantal bezoekers 2784

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 05 Augustus 2014

Los Angeles

Landen bezocht: